تهران- ایرنا- همزمان با هفته دولت بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سطح کشور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۱۰۱ هزار واحد مسکونی، با بیان اینکه احداث و تکمیل این واحدها در نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های وزارتخانه در دوره جدید است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری مناسبی که بین همه ارکان دولت وجود دارد و استانداران و مدیران استانی نیز پای کار هستند، بتوانیم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و با سرعت بیشتر در سال آینده واحدهای مسکونی را تکمیل کنیم و تحویل مردم بدهیم.

وی تاکید کرد: اکنون تولید مسکن که یکی از ضرورت‌های کشور، قانون و نیاز مردم است، سرعت مناسبی پیدا کرده و عملکرد استان‌ها نیز مناسب است و می‌تواند به برنامه تولید مسکن دولت سیزدهم جامه عمل بپوشاند.

بذرپاش تصریح کرد: با همین سرعت تلاش خواهیم کرد تا هر سه ماه یک‌بار و به شکل فصلی، افتتاح واحدهای مسکونی نهضت ملی را با حضور رییس‌جمهور در سفرهای استانی انجام بدهیم و بدین طریق طعم شیرین خانه‌دار شدن را به مردم بچشانیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا در پایان دولت به تعهد خود برای ساخت مسکن جامه عمل بپوشاند، خاطرنشان‌کرد: واحدهای مسکونی افتتاح شده در هفته دولت امسال در حوزه‌های حمایتی با ارائه زمین‌های ۹۹ ساله، در حوزه بافت‌های فرسوده، در حوزه خودمالکی و برخی نیز در حوزه مسکن روستایی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح‌های امروز به غیر از افتتاح‌ واحدهایی است که در شهرهای جدید تکمیل شده و پروژه‌های شهرهای جدید در این افتتاح‌ها برنامه ریزی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی واحدهای تکمیل شده در شهرهای جدید که بیش از ۲۰ هزار واحد بوده و بخش عمده آنها تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر است که سال‌ها به سرانجام نرسید، افتتاح خواهند شد.