نیویورک – ایرنا- معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل نسبت به احیای هسته داعش در سوریه و عراق و گسترش آن در آفریقا  هشدار داد و گفت: داعش  شاخه  خراسان توانایی انجام حملات گسترده به اهداف در داخل و خارج از افغانستان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیمز کاریوکی معاون نمایندگی انگلیس در نشست روز جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی گفت: ما از نمایندگی سازمان ملل و عراق در پیگیری پاسخگو ساختن عاملان داعش حمایت می کنیم و مشتاقانه منتظر تمدید مأموریت نمایندگی سازمان ملل در عراق در ماه آینده برای ادامه این کار مهم هستیم.

این دیپلمات انگلیسی بدون اشاره به نقش غرب در تشکیل گروه‌های افراطی و تروریستی افزود: احیای هسته داعش در سوریه و عراق همچنان یک خطر واقعی است. اردوگاه های آوارگان داخلی، زمینه مناسبی را برای افراط گرایی فراهم می کند که داعش می تواند در آن عضوگیری و فعالیت کند. در اردوگاه الهول، انگلیس بر بهبود وضعیت از طریق کمک های بشردوستانه، از طریق پاسخ به خشونت مبتنی بر جنسیت و ارائه حمایت از کودکان تمرکز کرده است.

معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: گروه داعش شاخه خراسان همچنان نشان می دهد که توانایی انجام حملات گسترده به اهداف غیرنظامی و بین المللی در داخل افغانستان و تشویق حملات در خارج از کشور را دارد.

این مقام انگلیسی ادامه داد: در آفریقا، داعش به سرعت در حال گسترش است و ما از جامعه بین المللی می خواهیم که تلاش های خود را افزایش دهد.

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل گفت: ما باید به دلایل ریشه‌ای که منجر به درگیری در منطقه می‌شود و امکان گسترش گروه های افراطی خشونت‌آمیز را می‌دهد، بپردازیم.

وی تصریح کرد: سازمان ملل نقشی کلیدی در مبارزه با تروریسم دارد و انگلیس از تصویب هشتمین استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم استقبال کرد. هماهنگی بین المللی، با نقش معنادار برای جامعه مدنی، برای مبارزه با تروریسم ضروری است.