۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85211399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا فرمانده جدیدی برای مقابله با داعش در کردستان عراق تعیین کرد

نیویورک – ایرنا- ارتش آمریکا اعلام کرد که "جوئل جی. بی وول" را به عنوان فرمانده جدید عملیات ضد داعش موسوم به «عملیات عزم ذاتی» در منطقه کردستان عراق انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش ایالات متحده آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ائتلاف نظامی برای شکست گروه تروریستی داعش مراسم معرفی وول را در بغداد، عراق در ۲۲ اوت ۲۰۲۳ برگزار کرد.

وول جایگزین متیو مک فارلین شده و مایکل کوریلا فرمانده مرکز فرماندهی ارتش آمریکا(سنتکام) در این برنامه حضور داشته است.

مایکل کوریلا بدون اشاره به نقش واشنگتن در تشکیل گروههای تروریستی و افراطی تندرو در این مراسم ادعا کرد: رهبری شما در این دوره از چالش ها و تغییرات پیچیده بسیار چشمگیر نبود. شما بیش از هر فرمانده نیروی مشترک در سرتاسر جهان، خطرات روزانه را مدیریت کردید.

وول نیز ادعا کرد: ما روی لبه تیغ آزادی زندگی می کنیم. ماموریت ما در اینجا ادامه شکست داعش، کمک به نیروهای شریکمان برای بهتر شدن و مستقل شدن است. من بر این مسائل تمرکز خواهم کرد.

هفته گذشته رئیس منطقه کردستان عراق با متیو مک فارلین دیدار کرد. نچیروان بارزانی درباره چالش های پیش روی منطقه با این فرمانده آمریکایی گفتگو کرد.

روز گذشته، جیمز کاریوکی معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل نسبت به احیای هسته داعش در سوریه و عراق و گسترش آن در آفریقا  هشدار داد و گفت: داعش  شاخه  خراسان توانایی انجام حملات گسترده به اهداف در داخل و خارج از افغانستان را دارد.

معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: گروه داعش شاخه خراسان همچنان نشان می دهد که توانایی انجام حملات گسترده به اهداف غیرنظامی و بین المللی در داخل افغانستان و تشویق حملات در خارج از کشور را دارد.

این مقام انگلیسی ادامه داد: در آفریقا، داعش به سرعت در حال گسترش است و ما از جامعه بین المللی می خواهیم که تلاش های خود را افزایش دهد.

 لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت نیز گفت: افغانستان  نباید به  پناهگاه امن یبرای گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش شاخه خراسان که همچنان هدف حمله در سر دارد و مسئولیت حملات مرگبار را در افغانستان و پاکستان بر عهده گرفته است، تبدیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha