شهرری- ایرنا- احداث بنای یادبود مقبره عمادالکتاب از استادان برجسته خوشنویسی ایران در امامزاده عبدالله شهرری به پایان رسید و ۹ خرداد رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین رونمایی از بنای یادبود و مقبره میرزا محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به عمادالکتاب یکی از سه استاد کل خوشنویسی ایران قرار است از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه با حضور اساتید پیشکسوت و علاقمندان هنر خوشنویسی برگزار شود.

میرزا محمدحسین سیفی عمادالکتاب یکی از سه استادکل و هنرمندان برجسته خوشنویسی نستعلیق طی سالیان متمادی بوده است.

پیشتر مزار عمادالکتاب در گوشه‌ای از استان امامزاده عبدالله شهرری قرار داشت اما سال گذشته جمعی از خوشنویسان و خیرین فرهنگی و هنردوست تدابیری را برای بهسازی و سامان دهی مقبره‌ و یادمانی برای او اندیشیدند که احداث این مقبره به پایان رسیده است.

یادمان عمادالکتاب محصول همدلی عاشقان هنر خوشنویسی

«علی علی» استاد خوشنویس در این باره به خبرنگاران گفت: کار احداث بنای یادبود بر مزار عمادالکتاب از سال گذشته و با سرمایه مادی شماری از خیران علاقه‌مند به خوشنویسی آغاز شد و با همراهی و همدلی حجت‌الاسلام علیرضایی تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله شهرری و حسن ظن و مساعدت حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف کشورروند احداث بنا آغاز شد.

وی ، یادمان عمادالکتاب را محصول همدلی عاشقان هنر خوشنویسی و ارادتمندان این هنر دانست و افزود: بنایی که در گوشه امامزاده عبدالله در شهرری و بر مزار عمادالکتاب برپاشده است یادگار خوشنویسان شهرری برای آیندگان است و امیدوارم کار احداث بنا بر مزار اساتید تاریخی نستعلیق یعنی میرعماد و میرزاغلامرضا اصفهانی نیز از سوی جامعه هنری و علاقه‌مندان پیگیری و انجام شود.

میرزا محمد حسین سیفی علاوه بر اینکه خوشنویسی ممتاز و سرآمد نستعلیق نویسان عصر خود بوده است با نگارش رسم المشق نستعلیق و توسعه آموزش این خط و به ویژه با تربیت نسلی از خوشنویسان بزرگ، در سالهای ابتدایی قرن گذشته، باعث شد تا خط فارسی نستعلیق از گزند تغییر به دور ماند.