اردبیل - ایرنا - بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جو استان اردبیل طی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم خرداد) تا ظهر نسبتاً پایدار و عموماً آسمان صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) رشد ابرهای همرفتی، وزش باد جنوبی تند تا گاهی نسبتاً شدید و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق در بیشتر مناطق استان اردبیل انتظار می‌رود.

بر اساس این گزارش ، با توجه به وزش باد جنوبی هوای نسبتا گرم و افزایش غلظت گرد و غبار در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد ، اما از روز پنجشنبه (چهارم خرداد) با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو بر میزان ابرناکی افزوده شده و در ساعات بعد از ظهر و عصر میزان ناپایداری‌ها شاخص خواهد بود.

در این مدت همچنین وزش تندبادهای لحظه‌ای، رخداد رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد ، بارش تگرگ، اصابت صاعقه و در برخی مناطق آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی استان پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا از دمای هوا در مناطق مختلف استان اردبیل تا قدری کاسته می‌شود ، اوج ناپایداری‌ها روز پنجشنبه و در شهرستان‌های مرکزی، گرمی و انگوت انتظار می‌رود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.