شهرری - ایرنا - عملیات اجرایی پل نیمه کاره فیروزآباد شهرستان ری باهدف ۲ بانده شدن این محور و رفع گلوگاه ترافیکی در کمربندی دوم تهران با حضور مسئولان استان تهران، نماینده مجلس و شهرستان ری روز شنبه آغاز شد.

به گزارزش ایرنا، عملیات اجرایی تکمیل پل فیروزآباد با ۲ دهانه ۲۶ متری در تقاطع محورهای کمربندی دوم تهران، ری و ورامین با هدف رفع گلوگاه ترافیکی، تسهیل عبور و مرور و ارتقا و ایمنی تردد در کمربندی با برآورد هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شد.


طرح‌های غنی آباد، کمربندی دوم و قلعه نو موضوع شهرستان ری نیست ۴ شهرستان درگیر آن است

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با تأکید بر مشکلات تردد در محور کمربندی دوم گفت: پل فیروزآباد جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به ری بود و رئیس‌جمهور وضعیت این پل را از نزدیک دیدند و دستور داند ترافیک باز نشود که مشکل موجود به عینه حس شود و این محور یکی از جاهایی بود که زیاد معطل شدند.

حمید زمانی خاطر نشان کرد: اقدام امروز مسئولان شهرستان ری پیرو دستورات رئیس جمهور در سفرشان به این شهرستان است تا گویای این باشد که دستورات رئیس جمهور زمین نمانده باشد و تمام پروژه ها در حال انجام شدن است.

معاون استاندار تهران با اشاره به طرح های در حال اجرای شهرستان ری اعلام کرد: در طرح غنی آباد ۱۵ میلیاردتومان بودجه شهرری بود، در پروژه پل فیروزآباد ۳۰ میلیارد و قلعه نو ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده بودیم و این سه طرح فقط موضوع شهرری نیست بلکه به این چهار شهرستان است.

وی ادامه داد: با اصلاح ساختاری که شد اداره کل های متخصص، موضوع کار را در دست گرفتند و شرکتهای کار بلد کار را به نحو احسن انجام می دهند و ما هم نظارتمان را انجام می دهیم.

دولت سیزدهم صادق الوعده است

سیدعلی یزدی خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در آئین آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه پل فیروزآباد گفت: دولت سیزدهم دولتی صادق الوعده است و طرحهایی که از چندین سال گذشته معطل مانده بود در این دولت رونق گرفت و امروز شاهد توسعه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره در جای‌جای کشور هستیم.

وی افزود: این ستون‌ها بیش از ۲۵ سال است که در این منطقه احداث شده و به عنوان نماد ناکارآمدی قلمداد می‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این محور در ساعات پیک و روزهای تعطیل قفل می‌شود لذا امیدواریم با توجه به اینکه ستون‌ها از قبل اجرایی شده باقی مراحل پروژه نیز با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این مراسم احداث پل فیروزآباد را در راستای حذف یکی گلوگاه های مهم ترافیکی در محور کمربندی دوم تهران یک نقطه عطف خواند، و گفت: با احداث پل فیروزآباد یک گره مهم ترافیکی در کمربندی دوم تهران مرتفع می شود.

حسین جنتی اظهار داشت: احداث این پل را با هدف حذف یک گلوگاه ترافیکی و تسهیل ترافیک کاربران جاده ای بالاخص رانندگان ترانزیت یک گام جدی و مهم عنوان کرد و افزود: ما آمادگی کامل داریم تا ۱۵ ماه بعد این طرح را به اتمام برسانیم، حتی در صورت تأمین اعتبار و حمایت نماینده مجلس برای تخصیص مالی راه و شهرسازی استان تهران توان افتتاح پروژه در زمانی زودتر از موعد مقرر را دارد.
وی خاطرنشان کرد: ارتقاء ایمنی و حفظ جان همشهریان وظیفه و رسالت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است.
جنتی همچنین گفت: محور کمربندی دوم تهران در محل تقاطع فیروزآباد با عرض کم برای یک لاین رفت و یک لاین برگشت طراحی شده بود که پس از تکمیل و بهسازی پل مذکور تبدیل به دو لاین رفت و دو لاین برگشت می شود.

به گزارش ایرنا، برآورد نهایی هزینه احداث این پل ۱۵۰میلیاردتومان عنوان شده است.