بجنورد-ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: پارسال سه هزار واحد مسکن روستایی در استان تکمیل و تحویل شد و بر این اساس شاخص برخورداری این قشر از سرپناه مستحکم پنج درصد ارتقا یافت.

علی روحانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال سهم استان از مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه روستایی بود که از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۸۹۷ فقره تسهیلات به بانک معرفی و سه هزار و ۶۸۱ فقره از پرونده ها منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل حساب ۱۰۰ امام(ره) برای ساخت ۲۰۶ واحد مسکونی به مبلغ هشت میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه به تعداد ۲۰۳ فقره به مبلغ چهار میلیارد و ۸۷۶ میلیون تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی در اختیار قرار گرفت.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: تعدادی از واحدهای افتتاح شده از محل تفاهم نامه های منعقد شده با سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه است و از محل تفاهم نامه محرومان هم ۲ هزار و ۶۳۷ واحد افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی روستایی برای اقشار محروم در دست ساخت که ساخت یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای قشر محروم در روستاهای استان در قالب تفاهم نامه با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست پیگیری و انجام است.

روحانی افزود: همچنین در تفاهم میان بنیاد مسکن با بنیاد مستضفان، ۷۱۱ واحد مسکونی برای اقشار ضعیف روستاها که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند ساخته می شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در مجموع در استان ۵۸ هزار و ۷۷۱ واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است و بر این اساس ۵۹ درصد از منازل روستایی در این خطه از کشور مقاوم سازی شده اند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.