۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85185585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح هادی پنج روستای خراسان‌شمالی مصوب شد

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85185585
طرح هادی پنج روستای خراسان‌شمالی مصوب شد

بجنورد-ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طرح هادی در پنج روستای استان مصوب شد و اجرای آن با اختصاص اعتبار مناسب سرعت می گیرد.

علی اکبر صابری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح هادی روستاهای "مهنان"، "پیغو" و "ایوب" در شهرستان بجنورد و روستای "نوده" در شهرستان بام و صفی آباد و روستای "سرچشمه" در اسفراین مصوب شد.

وی درباره اقدمات انجام شده در روستاهای هدف گردشگری و بافت با ارزش استان نیز افزود: در این زمینه ۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته در روستای اسطرخی شیروان هزینه شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری با رویکرد استفاده از مصالح و معماری مطابق با الگوی محلی مناطق اجرایی می شود.

وی ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی و افزایش تراکم ساختمان یکی از آسیب‌ها در روستاهای هدف گردشگری روستاها محسوب می شود و بافت قدیمی را دچار خدشه می کند اما در برخی روستاها که با کمبود زمین روبه رو است، چاره ای جز بلندمرتبه سازی محدود نیست و در این زمینه باید الگوی معماری و نما رعایت شود.

صابری گفت: تلاش داریم تا مصالح و نما و معماری به کار رفته در ساخت و ساز این روستاها مطابق با الگوهای محله باشد تا کمترین آسیب در این زمینه وارد شود.

وی گفت: پنج روستای "روئین"، "اسفیدان"، "اسطرخی"، "باغی" و "زو علیا" دارای ظرفیت گردشگری هستند و تاکنون طرح افزایش تراکم ساختمان در روستاهای "روئین"، "اسفیدان"، "اسطرخی"و "باغی" اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه روستای "فیروزه"، "درکش" و "زوارم" هدف گردشگری هم دارای طرح است.

۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی مشمول اجرای طرح هادی است و تمامی این روستاها اکنون دارای این طرح است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha