کاشان _ ایرنا _ رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: سال گذشته برای چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان سند مالکیت تک برگی صادر شده است.

مجتبی آراسته روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای قدیمی بنچاقی به اسناد مالکیت تک برگ با هدف حراست از اراضی دولتی این شهرستان در اولویت کاری قرار دارد و صدور اسناد تک برگی و کاداستر اراضی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی مردم و دولت در جامعه بوده و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعان، اجرای این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است که درانجام این مهم، نقش خدمات و زحمات حوزه های ثبتی ۴ گانه شهرستان کاشان هم قابل تجلیل است.

وی اظهار کرد: با صدور اسناد مالکیت کاداستری دولتی توسط ادارات ثبت اسناد و املاک پس از بررسی مالکیت همه جانبه و صدور سند مالکیت، اراضی مذکور از هرگونه تعارض مصون و از تصرف غیرمجاز اراضی ملی و دولتی و زمین خواری جلوگیری می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد: از این میزان، پنج فقره اسناد تفکیکی اخذ شده مربوط به اراضی کاشان، یک فقره سند مربوط به شهرستان قمصر و بخش شش برزک و نیاسر و ۱۲ فقره سند هم مربوط به جوشقان قالی بوده که تعیین تکلیف و ثبت در سامانه کاداستر (تک برگی) شده اند.

وی اضافه کرد: با اجرای قانون کاداستر و خدمات ادارات ثبت اسناد و املاک چهار گانه کاشان و اقدامات انجام شده، حوزه راه و شهرسازی ، ضمن تثبیت حقوق و مالکیت مردم و دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت‌المال جلوگیری می‌شود و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی و پرونده های اختلافی کاهش یابد و اراضی از حیث ملی یا دولتی و مستثنی بودن از اراضی ملی، تثبیت و حقوق مردم و ذیحقان و نیز حقوق دولت تثبیت می شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.