۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84632711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هشت هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان فیروزکوه سنددار شد

تهران-ایرنا-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از اخذ سند مالکیت تک برگی برای هشت هزار و ۵۴۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ عباس قاسمی گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ پنج سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان هشت هزار و ۵۴۶ هکتار، در اراضی ملی پلاک های یورد شریف، انزها، آسور، ولوله و بهانک، به منظور جلوگیری از زمین خواری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزکوه انجام شد.

 وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح جامع کاداستر و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی با افزایش ضریب حفاظتی اراضی ملی از هرگونه تجاوز و دست درازی افراد سودجو و فرصت‌طلب به اراضی ملی و انفال که متعلق به نسلهای بعدی است با شدت و سرعت بیشتری نسبت به قبل جلوگیری خواهد شد.

سنددار شدن بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های ملی شهرستان ری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر یا سند تک برگی به میزان سه هزار و ۱۳۲ هکتار از زمین‌های ملی در پلاکهای بی بی مریم و دوتویه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک کهریزک انجام شد.

ضیاء نصرتی، هدف از کاداستر اراضی ملی را تعیین تکلیف قانونی اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت خواند و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی منابع طبیعی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، نقشه کاداستر نقشه‌ای است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد. کاداستر یا حدنگار نوع نقشه‌برداری است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. این نقشه‌ها منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ صادر شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha