همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان به ترویج آموزش های مهارتی در روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره در ۸۷ روستا، مهاجرت بی رویه به شهرها را کاهش می‌دهد.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم ادامه داد: در این راستا ۲ هزار و ۴۷۶ نفر از روستاییان و عشایر استان همدان امسال آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: ۵۳ حرفه مانند دوزنده کیف چرمی بادست، کمک آرماتور بند درجه ۲، کلاف ساز مبل کلاسیک چوبی و سرویس کار تراکتور در سطح استان همدان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، آموزش و ارتقا مهارت روستاییان را از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و اظهار داشت: اجرای دوره های آموزشی مهارت در روستاها بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه پیش بینی شده است.

مختاران افزود: توجه بیشتر به آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و روستاها در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی نقش بی بدیلی دارد.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.