آموزش‌های مهارتی در ۸۷ روستای استان همدان برای کاهش مهاجرت ارائه می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان به ترویج آموزش های مهارتی در روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره در ۸۷ روستا، مهاجرت بی رویه به شهرها را کاهش می‌دهد.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم ادامه داد: در این راستا ۲ هزار و ۴۷۶ نفر از روستاییان و عشایر استان همدان امسال آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: ۵۳ حرفه مانند دوزنده کیف چرمی بادست، کمک آرماتور بند درجه ۲، کلاف ساز مبل کلاسیک چوبی و سرویس کار تراکتور در سطح استان همدان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، آموزش و ارتقا مهارت روستاییان را از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و اظهار داشت: اجرای دوره های آموزشی مهارت در روستاها بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه پیش بینی شده است.

مختاران افزود: توجه بیشتر به آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و روستاها در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی نقش بی بدیلی دارد.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha