کرج – ایرنا- رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره به افزایش بیماران با علائم آنفلوآنزا در این استان گفت : این گونه بیماران برای جلوگیری ازسخت شدن تشخیص و ایجاد عوارض دیگر، خوددرمانی نکنند.

دکتر احمد مهدوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به تشابه علائم سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا، بیماران باید با تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.
وی بیان داشت: خوددرمانی بیماری ها ممکن است  به  عوارض دیگری بینجامد ضمن آنکه کار تشخیص و درمان را سخت تر خواهد کرد.
رییس  مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره وضعیت بیماری آنفلوآنزا و کرونا در استان گفت :  اکنون آمار و ارقام بیانگران افزایش شمار مبتلایان به آنفلوآنزا در استان است.
وی  تاکید کرد: با توجه به اینکه علائم سه بیماری سرماخوردگی ، آنفلوآنزا و کرونا مشابه است راه های پیشگیری از این بیماری ها را رعایت کنند.
 رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز  بیان داشت: علائم تب، درد بدن، ضعف بیحالی، عطسه و سرفه اکنون در استان البرز شایع است ضمن آنکه شدت علائم آنفلوآنزا  در ۷۲ ساعت اول ابتلا شدیدتر است .

مهدوی ، مصرف مایعات شامل ‌آب ، ‌آب میوه طبیعی و چای را برای مبتلایان به آنفلوآنزا ضروری دانست و گفت: عدم حضور در مراکز پرجمعیت مهمترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است .
وی گفت : مبتلایانی که در خانواده خود  دارای افراد سالمند و بیماری زمینه ای هستند باید فاصله خود را از این افراد بیشتر کنند چرا که این افراد آسیب پذیر هستند.
مهدوی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست ها توصیه می شود و اگر افراد علائم بیماری ندارند در مراکز پرجمعیت مانند مدارس ، دانشگاه ها و مراکز نگهداری سالمندان از ماسک استفاده کنند.
وی تاکید کرد:  در شرایطی که عوارض بیماری تشدید و به گلو درد و عفونت های ریه انجامید بیماران  در اسرع خود به پزشک مراجعه نمایند.

مهدوی یادآور شد: ابتلا به آنفلوانزا در کودکان شایع تر از بزرگسالان است ضمن آنکه واکسن آنفلوانزا برای تمام گروه های سنی توصیه نمی شود.