یاسوج - ایرنا -معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:همه زنان بی سرپرست و بدسرپرست پشت نوبت برای استفاده از خدمات بهزیستی استان زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار گرفتند.

هدایت عظیمی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از یک سال گذشته تاکنون ۵۰۰ بانوی بی سرپرست و بدسرپرست کهگیلویه و بویراحمدی که پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی  بودند زیرپوشش قرار گرفته اند و در حال حاضر هیچ پرونده پشت نوبتی مربوط به بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست در استان وجود  ندارد.

وی بیان کرد: ۶ هزار و ۴۵۷ بانوی بی سرپرست و بدسرپرست استان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرداخت  مستمری ماهیانه مهمترین خدمت بهزیستی به این بانوان است اما خدماتی مانند مهارت آموزی برای دستیابی به شغل مناسب، کمک های بلاعوض و وام های بانکی برای راه اندازی شغل از دیگر حمایت های مهم بهزیستی به زنان بدسرپرست یا بی سرپرست استان در راستای توانمندسازی آنان است.

عظیمی فر تاکید کرد: به منظور مهارت آموزی تا سقف سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان براساس نیاز به بانوان مذکور کمک هزینه پرداخت می شود.

او ابراز داشت: ۳۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض و ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست استان برای راه اندازی شغل پرداخت می شود.

-معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن به مبلغ ۲۴ میلیون تومان و قرار دادن زیرپوشش بیمه اجتماعی از دیگر خدمات بهزیستی به بانوان زیرپوشش است که تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ زیرپوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایر قرار گرفته اند.

عظیمی فر همچنین از ساماندهی ۴۲۶ کودک بی سرپرست یا بدسرپرست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: پرداخت کمک مستمری ماهیانه به مبلغ یک میلیون و۷۰۰هزار تومان و کمک هزینه درمان به مبلغ ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان از جمله خدماتی است که به این کودکان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر سه مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست در استان فعالیت می کنند که ۲۵ کودک از خدمات آنان به صورت شبانه روزی بهره مند هستند.