تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی به صلاح نیست، گفت: نمایندگان مجلس باید پیام وحدت میان دولت و مجلس به جامعه و دشمنان منتقل کنند.

مالک شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا،در خصوص اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت در مجلس گفت:  این استیضاح در شرایط فعلی به دلایلی به صلاح نیست و من هم مخالف آن هستم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس آمار مجموعه تلاش‌ها و عملکرد فاطمی امین در وزارت صمت در عمده شاخص‌ها طبق برنامه ارائه شده وی به مجلس پیش می‌رود و روند مثبتی است، وزارت صمت جزو وزارتخانه‌های سنگین و پرحجم دولت است و عملاً ۲۵ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه جریان دارد، 

دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: قاعدتاً بسیاری از معضلات و مشکلات یک ساله حل نمی‌شود و ما باید به روند آن نگاه کنیم. در بحث خودرو که حدود ۳۰ سال مشکل داشته است، وزارت صمت روند اصلاحی خوبی در پیش گرفته و ما نسبت به آن خوشبین هستیم. البته برخی موضوعات نیز وجود دارد که نیازمند دقت و سرعت عمل بیشتری است؛ اما برآیند مثبت است و تلاش فاطمی امین وهمکارانش در وزارت صمت قابل توجه است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در شرایطی که امروز دشمنان کشور تلاش می‌کنند انسجام و وحدت نیروهای انقلاب را هدف قرار دهند، استیضاح وزرای دولت کمکی به تعمیق وحدت و انسجام نمی‌کند. نمایندگان مجلس باید پیام وحدت میان دولت و مجلس به جامعه و دشمنان منتقل کنند. اما ممکن است در استیضاح نکاتی مطرح شود که به نفع کشور نیست.

شریعتی گفت: فاطمی امین از نظر اقتصادی انسان سالمی است و از افراد فسادستیز است و از آنچه که یک وزیر باید داشته باشد، برخوردار است. مجموعاً فکر می‌کنم با طرح این نکات، در صورت باقی‌ماندن طرح استیضاح، مجلس مجددا به فاطمی امین رای اعتماد خواهد داد.