کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر اهمیت برگزاری جلسات مستمر فرهنگی بین علمای شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: باید وحدت مثال زدنی بین مذاهب استان کرمانشاه تبیین شود.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» عصر پنجشنبه در آیین هم اندیشی با نخبگان فرهنگی و قرآنی به مناسبت هفته وحدت، افزود: باید همگان بدانیم استکبار از ایران قوی و اسلام می ترسند، لذا باید همه ما اسلام قوی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع حمایت از یک دختر و یا فلان گروه نیست، بلکه موضوع اصلی استکبار کلیت ایرانی است که پله های ترقی و پیشرفت را روز به روز قوی تر طی می کند و ابهت پوشالی استکبار را به سخره گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: استکبار با اساس کار دارند و ترویج بی غیرتی و بی تفاوتی نسبت به ارزش ها، یکی از ترفندهای آن هاست، لذا بر ما فرض است اسلام و ایران قدرتمند را تبیین کنیم و با همه وجود آن را نگه داریم.

آیت الله علما با اشاره به ضرورت آگاهی مردم و خصوصا جوانان تصریح کرد: وظیفه علمای استان این است که به ضرورت نشست های با جوانان حوزه های کاری خود برگزار کرده و آن ها را نسبت به نقشه های شوم دشمنان واقف نماییم.

باید ارتباط تنگاتنگی بین مراکز علمی باشد

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه همچنین در دیدار مدیر و مسوولان دانشگاه علمی کاربردی بر ارتباط تنگاتنگ علمی و تحقیقی بین دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی و حرفه ای تأکید کرد و گفت: : برای نیل به اهداف متعالی باید ارتباط تنگاتنگی بین مراکز علمی و فنی برقرار باشد.

آیت الله علما افزود: باید مهارت های گسترده را به جوانان یاد دهیم، دانش آموزان بهترین افراد برای ورود به عرصه های کار و بهرمندی هستند، اگر وحدت و همبستگی بین مراکز هم سطح صورت گیرد خیلی از مشکلات کشور حل می شود.

وی اظهار کرد: تحقیقات علمی دانشگاه های استان باید در راستای تقویت و پیشرفت امکانات استان باشد، تا این تحقیقات در کنار مهارت آموزی های مراکز فنی و حرفه ای معضل بیکاری را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه با انتقاد از مدرک گرایی در مراکز آموزش عالی تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی مدرک گرایی را کنار بگذارند و شرایط را برای رشد ذهنی و توان کاربردی جوانان استان فراهم کنند، زیرا در نزدیکی و همگرایی دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی حرفه ای خیلی مواهب نهفته است که می تواند بسیاری از مشکلات استان را حل کند.