امام جمعه کرمانشاه: وحدت مثال زدنی استان باید تبیین شود

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر اهمیت برگزاری جلسات مستمر فرهنگی بین علمای شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: باید وحدت مثال زدنی بین مذاهب استان کرمانشاه تبیین شود.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» عصر پنجشنبه در آیین هم اندیشی با نخبگان فرهنگی و قرآنی به مناسبت هفته وحدت، افزود: باید همگان بدانیم استکبار از ایران قوی و اسلام می ترسند، لذا باید همه ما اسلام قوی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع حمایت از یک دختر و یا فلان گروه نیست، بلکه موضوع اصلی استکبار کلیت ایرانی است که پله های ترقی و پیشرفت را روز به روز قوی تر طی می کند و ابهت پوشالی استکبار را به سخره گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: استکبار با اساس کار دارند و ترویج بی غیرتی و بی تفاوتی نسبت به ارزش ها، یکی از ترفندهای آن هاست، لذا بر ما فرض است اسلام و ایران قدرتمند را تبیین کنیم و با همه وجود آن را نگه داریم.

آیت الله علما با اشاره به ضرورت آگاهی مردم و خصوصا جوانان تصریح کرد: وظیفه علمای استان این است که به ضرورت نشست های با جوانان حوزه های کاری خود برگزار کرده و آن ها را نسبت به نقشه های شوم دشمنان واقف نماییم.

باید ارتباط تنگاتنگی بین مراکز علمی باشد

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه همچنین در دیدار مدیر و مسوولان دانشگاه علمی کاربردی بر ارتباط تنگاتنگ علمی و تحقیقی بین دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی و حرفه ای تأکید کرد و گفت: : برای نیل به اهداف متعالی باید ارتباط تنگاتنگی بین مراکز علمی و فنی برقرار باشد.

آیت الله علما افزود: باید مهارت های گسترده را به جوانان یاد دهیم، دانش آموزان بهترین افراد برای ورود به عرصه های کار و بهرمندی هستند، اگر وحدت و همبستگی بین مراکز هم سطح صورت گیرد خیلی از مشکلات کشور حل می شود.

وی اظهار کرد: تحقیقات علمی دانشگاه های استان باید در راستای تقویت و پیشرفت امکانات استان باشد، تا این تحقیقات در کنار مهارت آموزی های مراکز فنی و حرفه ای معضل بیکاری را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه با انتقاد از مدرک گرایی در مراکز آموزش عالی تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی مدرک گرایی را کنار بگذارند و شرایط را برای رشد ذهنی و توان کاربردی جوانان استان فراهم کنند، زیرا در نزدیکی و همگرایی دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی حرفه ای خیلی مواهب نهفته است که می تواند بسیاری از مشکلات استان را حل کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha