اراک - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: بکارگیری تجهیزات مدرن به روز امداد و نجات از مهمترین برنامه‌های این نهاد است که با جدیت دنبال می شود.

«علیرضا شهرجردی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار است خیران نیز در این راستا جمعیت هلال احمر استان مرکزی را همراهی و حمایت کنند.

وی بیان کرد: هلال احمر یکی از نهادهای مردمی مظلوم است که ماموریت سختی در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و توانمندی و قابلیت‌های این نهاد تاکنون کمتر به جامعه معرفی نشده است و بر همین اساس معرفی قابلیت‌های این نهاد و تعامل پررنگ با مدیران استانی، کشوری، دولت و مجلس تا پایان سال جاری، از دیگر برنامه‌ها است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: هم‌افزایی و وحدت رویه با اورژانس، آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران در راستای خدمت‌رسانی با کیفیت و به هنگام از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

شهرجردی عنوان کرد: برنامه‌های خوبی برای جذب جوانان زیر ۳۵ سال در معاونت جوانان، افزایش امکانات و خدمات درمانی در معاونت درمان، ایجاد مرکز مطالعات در جمعیت توسط معاونت آموزش و ارایه آموزش های وسیع با صدور گواهینامه‌های معتبر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طرح هر خانه یک پایگاه هلال احمر، نیز با جدیت دنبال می‌شود و امید است در راستای آن آموزش‌های اولیه امداد، نجات و احیا در درمان در حد ابتدایی به خانواده‌ها در سطح شهر و روستا ارایه شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: ایجاد خانه‌های هلال در روستاهای مختلف استان ظرف مدت ۲ سال در این نهاد هدفگذاری شده که تحقق این مهم منوط به همکاری همه‌جانبه تمامی دستگاه‌های مسئول است.  

شهرجردی بیان کرد: هلال احمر یک نهاد خود جوش با فعالیت ۱۰۰ ساله است و نخستین و مهمترین رسالت این نهاد امدادرسانی است و به طور قطع با حمایت خیران از این نهاد و تقویت امکانات و تجهیزات مورد نیاز، امدادرسانی در مواقع بحران با موفقیت‌های بیشتری انجام می‌شود و باید بدانیم که حادثه خبر نمی‌کند و باید همیشه آماده باشیم.

«علیرضا شهرجردی» متولید ۳۰ شهریورماه سال ۱۳۴۷ در اراک است که دارای مدرک تحصیلی دیپلم ریاضی، مهندسی عمران و پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی اراک است و متخصص و فوق تخصص ژنتیک مولکولی انسانی را از هندوستان دریافت کرده است.

وی یکی از رزمندگان و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس است و سه دوره فوق تخصصی بیوتکنولوژی، سیتوژنتیک و بیوانفورماتیک را در دانشگاه بمبئی هند گذرانده است.

ریاست خانه داوطلب پزشکان داوطلب استان مرکزی، عضویت هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، پژوهشگر موسسه رازی و تحقیقات سرم سازی رازی، معاونت توسعه، اداری، مالی و پشتیبانی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک کشور، مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک کشور بخشی از سوابق کاری سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان مرکزی است.