همدان -ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه ورزش زورخانه ای تبلور اخلاق، فتوت و جوانمردی است گفت: شهدای ورزشکار، نماد و نمود عینیت یافته تمامی مکارم و سجایای اخلاقی از جمله خضوع ، فروتنی و ایثار هستند.

به گزارش جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان «علیرضا قاسمی فرزاد» در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور که در همدان و مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد برگزار شد، افزود: ورزشکاران ایران اسلامی دل در گرو نظام و انقلاب دارند.

وی با قدردانی از برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات اظهار داشت: پهلوانان و قهرمانان اصلی ما شهدای گرانقدر همچون سردار اسلام شهید سلیمانی و شهید همدانی هستند که از جان و مال و خانواده خود گذشتند تا ایران اسلامی با اقتدار در صحنه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: ورزشکاران ما به ویژه ورزشکاران توانمند و با اخلاق استان همدان، ورزشکاران و قهرمانان نجیبی هستند و همواره دل در گرو نظام و انقلاب داشته و دارند.

استاندار همدان گواه این ادعا را دور افتخار این ورزشکاران در رقابت‌های ملی و فراملی با پرچم سه رنگ ایران اسلامی که هر رنگش معنا و مفهوم خاص خود را دارد عنوان کرد و گفت: المپیادهای استعدادیابی اقدامی ارزشمند است که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای اعتلای ورزش کشور در آینده رقم خورده است که می‌تواند آثار و برکات مثبتی را نیز شامل استان همدان کند.

در این مراسم نماد فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور توسط رئیس این فدراسیون به استاندار همدان اعطا شد.

همچنین شال ترویج فرهنگ پهلوانی نیز به مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، رئیس دانشگاه آزاد استان همدان و «وهب همدانی» فرزند گرانقدر سردار شهید حسین همدانی اهدا شد.

سومین دوره رقابت های المپیاد استعدادهای برتر رشته پهلوانی و زورخانه ای کشور روز پنجشنبه با حضور ورزشکارانی از ۲۷ استان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شد.

این دوره از رقابت ها با حضور ۴۲۷ ورزشکار در قالب ۲۷ تیم استان های مختلف کشور در رده های سنی ۱۳ تا ۱۶ سال به مدت ۲ روز برگزار شد.