سنندج- ایرنا- فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه دشمن با تمام توان وارد میدان ایجاد فتنه برای کشورمان شده است، گفت: پلیس با قدرت در برابر دشمن ایستاده و از امنیت و آسایش مردم پاسداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی آزادی روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج، شرایط کنونی را حساس خواند و اظهار داشت: نیروی انتظامی به هیچ عنوان از خدمت به مردم و پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی دست بر نمی‌دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما حفاظت از امنیت کشور و نظام اسلامی است، افزود: مشاهده کردید که دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی با طراحی‌های خود و عوامل مزدور آنان در داخل و خارج کشور نیز با اجرای برنامه‌های آنان، در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی بودند اما موفق به این کار نشدند.

فرمانده انتظامی کردستان، توهین به مقدسات، قرآن، مساجد و آتش‌زدن پرچم ایران را در اغتشاشات اخیر محکوم کرد و ادامه داد: آیا انسان مسلمان به چنین اعمال ناشایستی دست می‌زند، این کار جرثومه‌های فساد و پادوهای آمریکا و استکبار جهانی بود.

سردار آزادی یادآور شد: دشمنان طی ۴۳ سال اخیر، در دهه‌های مختلف علیه انقلاب اسلامی توطئه کردند، همچنانکه در دهه ۶۰ جنگ تحمیلی به راه انداختند، در دهه ۷۰ جنگ فرهنگی، دهه ۸۰ اغتشاش و در دهه اخیر نیز جنگی ترکیبی با کمک فضای رسانه‌ای طراحی و اجرا کرده‌اند اما قطعا شکست خواهند خورد.

وی گفت: مردم طی هفته‌های گذشته اگر در صف معترضان بودند، وقتی فهمیدند دست جنایتکاران و ظالمان در کار است، صف‌شان را جدا کردند و گول توطئه دشمنان را نخوردند.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران جوان این کشور بوده و به راحتی بدست نیامده است، بنابراین اجازه نمی‌دهیم عده‌ای فریب‌خورده یا توطئه‌گر، برای امنیت کشور مشکل ایجاد کنند.

سردار آزادی با اشاره به اینکه ۲۲۵ هزار شهید و ۵۰ هزار جانباز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد، اظهار داشت: در کردستان هم بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر در دوران دفاع مقدس شهید شدند تا این کشور از گزند دشمنان در امان باشد، پس باید قدر خون شهدا و امنیت پایدار کشور را بدانیم.

از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.