مشهد- ایرنا- رییس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و کادر فرهنگی تکمیل واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد احمدیان با اشاره به اینکه حدود ۹۸۶ هزار و ۶۴۷ نفر جمعیت دانش‌آموزی، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند، افزود: روند آموزشی دانش‌آموزان در قالب چهار هزار و ۸۲۵ مدرسه از ابتدای مهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: اولین رکن واکسیناسیون، افراد کادر فرهنگی هستند که از مجموع ۷۲ هزار و ۳۷۱ کادر فرهنگی در دانشگاه ۹۲ و نیم درصد دز اول، ۸۸ درصد دز دوم و ۴۳ درصد دز سوم و سه درصد دز چهارم دریافت کردند.

رییس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیگیری و هماهنگی با آموزش و پرورش برای تکمیل واکسیناسیون این گروه انجام شده است، ابراز کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال که حدود ۴۸۲ هزار و ۴۲۹ نفر است در دز اول ۸۸ درصد و در دز دوم ۷۳.۹ درصد انجام شد.

احمدیان افزود: در گروه سنی پنج تا ۱۱ سال از ۷۴۶ هزار نفر حدود ۱۷ درصد دز اول و ۸.۵ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: مراقبت‌های دانش‌آموزان نوآموز در طرح سنجش حدود ۱۱۲ هزار و ۹۶۰ نفر هستند که وارد کلاس اول می‌شوند از این تعداد  بیش از ۹۵ درصد مراقبت سلامت و ۷۴ درصد ویزیت پزشک دریافت کردند.

رییس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کلاس‌های چهارم، هفتم و دهم در بدو ورود یکسری مراقبت‌ها برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، که مراقبت غیر پزشک ۳۹ درصد و معاینه پزشک حدود ۲۸ درصد است و پایین بودن زمینه پوشش مراقبت‌ها در این رده سنی به دلیل همه گیری کروناست. 

احمدیان تاکید کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری، گندزدایی، بهداشت تهویه و دفع پسماند، در دستور کار مدارس باید قرار گیرد تا سال تحصیلی ایمنی را برای دانش آموزان داشته باشیم.