تکمیل واکسیناسیون کادر آموزشی و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است

مشهد- ایرنا- رییس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و کادر فرهنگی تکمیل واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد احمدیان با اشاره به اینکه حدود ۹۸۶ هزار و ۶۴۷ نفر جمعیت دانش‌آموزی، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند، افزود: روند آموزشی دانش‌آموزان در قالب چهار هزار و ۸۲۵ مدرسه از ابتدای مهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: اولین رکن واکسیناسیون، افراد کادر فرهنگی هستند که از مجموع ۷۲ هزار و ۳۷۱ کادر فرهنگی در دانشگاه ۹۲ و نیم درصد دز اول، ۸۸ درصد دز دوم و ۴۳ درصد دز سوم و سه درصد دز چهارم دریافت کردند.

رییس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیگیری و هماهنگی با آموزش و پرورش برای تکمیل واکسیناسیون این گروه انجام شده است، ابراز کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال که حدود ۴۸۲ هزار و ۴۲۹ نفر است در دز اول ۸۸ درصد و در دز دوم ۷۳.۹ درصد انجام شد.

احمدیان افزود: در گروه سنی پنج تا ۱۱ سال از ۷۴۶ هزار نفر حدود ۱۷ درصد دز اول و ۸.۵ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: مراقبت‌های دانش‌آموزان نوآموز در طرح سنجش حدود ۱۱۲ هزار و ۹۶۰ نفر هستند که وارد کلاس اول می‌شوند از این تعداد  بیش از ۹۵ درصد مراقبت سلامت و ۷۴ درصد ویزیت پزشک دریافت کردند.

رییس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کلاس‌های چهارم، هفتم و دهم در بدو ورود یکسری مراقبت‌ها برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، که مراقبت غیر پزشک ۳۹ درصد و معاینه پزشک حدود ۲۸ درصد است و پایین بودن زمینه پوشش مراقبت‌ها در این رده سنی به دلیل همه گیری کروناست. 

احمدیان تاکید کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری، گندزدایی، بهداشت تهویه و دفع پسماند، در دستور کار مدارس باید قرار گیرد تا سال تحصیلی ایمنی را برای دانش آموزان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha