سبزوار- ایرنا- کارخانه فرآوری تیتانیوم بخش روداب سبزوار، روز یکشنبه همزمان با هفته دولت در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار در حاشیه آیین افتتاح این واحد تولیدی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی واحد صنعتی کارخانه فرآوری تیتانیوم در سبزوار ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

محمدرضا پورکاویان افزود: با بهره برداری از کارخانه فرآوری تیتانیوم در بخش روداب سبزوار، از خام‌فروشی بخشی از این ماده معدنی در منطقه سبزوار جلوگیری می شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی، واحدهای فرآوری معدنی تیتانیوم و کنسانتره کرومیت در شهرستان سبزوار افزایش یافته است.

تیتانیوم فلزی راهبردی است که برای ساخت قطعات هواپیما، سلاح، پزشکی، تصفیه آب، رنگ سازی؛ شیشه و تجهیزات هوافضا استفاده می شود.

شهرستان سبزوار یکی از قطبهای معدنی خراسان رضوی است که تاکنون پروانه بهره‌برداری برای فعالیت بیش از ۱۵۰ معدن انواع کانی های فلزی و غیرفلزی شامل "کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگهای ساختمانی و سنگ لاشه" در این منطقه صادر شده است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.