خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند عزم همگانی است و در این راستا باید بیش از گذشته تلاش کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منصور احمدی اظهار کرد: همه در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسوول هستیم، تاکنون ۱۵ کنگره و جشنواره ملی در زمینه های مختلف هنری در سطح استان اجرا شده است. 

وی افزود: در حال حاضر شاهد شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان هستیم، لذا باید با تمام توان در راستای مقابله با این جنگ فرهنگی دشمنان تلاش کنیم، هر چند تلاش های و پیشرفت های خوبی داشته ایم، اما کافی نیست.

وی گفت: دشمنان خیلی تلاش کردند به سرمایه مهم و ستون فقرات فرهنگ ما دسترسی پیدا کنند، اما این ستون فقرات که محرم و صفر به‌عنوان ستون فرهنگی آن می‌باشد، مانع از موفقیت آنها شده است.

احمدی اظهار کرد: تنها عرصه ای که ما تهاجم داشتیم، همین محرم و صفر بوده، لذا نباید منتظر بمانیم در این عرصه دعوت شویم بلکه باید خود در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی بر محوریت محرم و صفر تلاش کنیم.

امام جمعه الیگودرز در ادامه گفت: عاشورا یک مکتب جهانی است و هر کجا بحث از مکتب و جایگاه نهضت عاشورا می شود همه باید با جان و دل در میدان باشیم.

حجت‌الاسلام محمد سرلک گفت: نهضت عاشورا یک فرهنگ است که این راز ماندگاری این نهضت جهانی بوده و این فرهنگ ماندگار باعث شده تا بشریت را به قله عزت مادی و معنوی برسد.

وی گفت: هنرمند ترین فرد دنیا امام حسین علیه السلام بود که سیاست را با معنویت، دیانت،عرفان، حق طلبی و مبارزه با ظالمان آمیخته کرد.

امام جمعه الیگودرز ادامه داد: امروز باید با زبان هنر این مکتب را گسترش دهیم، زبان هنر کارساز و تاثیر گذار است، لذا اگر اشعار ناب آمیخته به اخلاص، ایمان و معنویت باشد تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 سرلک گفت: با توجه به اینکه هم اصول و هم فروع دین در قیام عاشورا نهفته است اگر می خواهیم فرهنگ ناب عاشورا و امام حسین(ع)را پیش ببریم بهترین راه استفاده از زبان هنر می‌باشد.

وی افزود: امروز هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به اعتقادات مردم خصوصا، محرم و صفر است، باید بگونه ای عمل و برنامه را برگزاری کنیم که بهانه ای به دست آنها ندهیم.

کنگره سراسری شعر عاشورا با عنوان حنجره های سرخ ۱۵ شهریور در الیگودرز برگزار خواهد شد.