مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند عزم همگانی است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند عزم همگانی است و در این راستا باید بیش از گذشته تلاش کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منصور احمدی اظهار کرد: همه در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسوول هستیم، تاکنون ۱۵ کنگره و جشنواره ملی در زمینه های مختلف هنری در سطح استان اجرا شده است. 

وی افزود: در حال حاضر شاهد شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان هستیم، لذا باید با تمام توان در راستای مقابله با این جنگ فرهنگی دشمنان تلاش کنیم، هر چند تلاش های و پیشرفت های خوبی داشته ایم، اما کافی نیست.

وی گفت: دشمنان خیلی تلاش کردند به سرمایه مهم و ستون فقرات فرهنگ ما دسترسی پیدا کنند، اما این ستون فقرات که محرم و صفر به‌عنوان ستون فرهنگی آن می‌باشد، مانع از موفقیت آنها شده است.

احمدی اظهار کرد: تنها عرصه ای که ما تهاجم داشتیم، همین محرم و صفر بوده، لذا نباید منتظر بمانیم در این عرصه دعوت شویم بلکه باید خود در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی بر محوریت محرم و صفر تلاش کنیم.

امام جمعه الیگودرز در ادامه گفت: عاشورا یک مکتب جهانی است و هر کجا بحث از مکتب و جایگاه نهضت عاشورا می شود همه باید با جان و دل در میدان باشیم.

حجت‌الاسلام محمد سرلک گفت: نهضت عاشورا یک فرهنگ است که این راز ماندگاری این نهضت جهانی بوده و این فرهنگ ماندگار باعث شده تا بشریت را به قله عزت مادی و معنوی برسد.

وی گفت: هنرمند ترین فرد دنیا امام حسین علیه السلام بود که سیاست را با معنویت، دیانت،عرفان، حق طلبی و مبارزه با ظالمان آمیخته کرد.

امام جمعه الیگودرز ادامه داد: امروز باید با زبان هنر این مکتب را گسترش دهیم، زبان هنر کارساز و تاثیر گذار است، لذا اگر اشعار ناب آمیخته به اخلاص، ایمان و معنویت باشد تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 سرلک گفت: با توجه به اینکه هم اصول و هم فروع دین در قیام عاشورا نهفته است اگر می خواهیم فرهنگ ناب عاشورا و امام حسین(ع)را پیش ببریم بهترین راه استفاده از زبان هنر می‌باشد.

وی افزود: امروز هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به اعتقادات مردم خصوصا، محرم و صفر است، باید بگونه ای عمل و برنامه را برگزاری کنیم که بهانه ای به دست آنها ندهیم.

کنگره سراسری شعر عاشورا با عنوان حنجره های سرخ ۱۵ شهریور در الیگودرز برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha