قزوین-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از ثبت مهر اصالت شورای جهانی‌صنایع دستی برای آثار ۲ هنرمند این استان شامل "محسن حسنی‌ها" و "لیلا خوئینی" خبر داد.

علیرضا خزائلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در آخرین برنامه مهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی که در کشور ازبکستان برگزار شد، از بین چهار اثر ارسالی هنرمندان قزوین  ۲ اثر موفق به کسب نشان جهانی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با بیان اینکه این آثار در برنامه داوری نشان ملی صنایع‌دستی سال ۹۸ امتیاز لازم برای دریافت مهر اصالت بین‌المللی را دریافت کرده بودند،اظهار داشت: این آثار شامل گردن‌آویز طرح لوتوس با تکنیک حکاکی روی استخوان اثر تولیدی لیلا خوئینی و گردن‌‎آویز با عنوان شیردال کار ترکیبی حکاکی روی استخوان، سنگ و نقره، اثر محسن حسنی‌ها هستند.

این مسوول افزود: با کسب این ۲ نشان تاکنون ۶اثر از آثار هنرمندان قزوین موفق به کسب مهر اصالت یونسکو شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در سال‌های گذشته سه اثر زیور آلات سنتی از محسن حسنی‌ها و یک اثر لایه‌چینی چوب از حسن رحمانی از هنرمندان استان قزوین نیز این نشان را دریافت کرده بودند.