۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84816282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار هنرمندان صنایع‌دستی قزوین جهانی شد

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84816282
آثار هنرمندان صنایع‌دستی قزوین جهانی شد

قزوین-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از ثبت مهر اصالت شورای جهانی‌صنایع دستی برای آثار ۲ هنرمند این استان شامل "محسن حسنی‌ها" و "لیلا خوئینی" خبر داد.

علیرضا خزائلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در آخرین برنامه مهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی که در کشور ازبکستان برگزار شد، از بین چهار اثر ارسالی هنرمندان قزوین  ۲ اثر موفق به کسب نشان جهانی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با بیان اینکه این آثار در برنامه داوری نشان ملی صنایع‌دستی سال ۹۸ امتیاز لازم برای دریافت مهر اصالت بین‌المللی را دریافت کرده بودند،اظهار داشت: این آثار شامل گردن‌آویز طرح لوتوس با تکنیک حکاکی روی استخوان اثر تولیدی لیلا خوئینی و گردن‌‎آویز با عنوان شیردال کار ترکیبی حکاکی روی استخوان، سنگ و نقره، اثر محسن حسنی‌ها هستند.

این مسوول افزود: با کسب این ۲ نشان تاکنون ۶اثر از آثار هنرمندان قزوین موفق به کسب مهر اصالت یونسکو شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در سال‌های گذشته سه اثر زیور آلات سنتی از محسن حسنی‌ها و یک اثر لایه‌چینی چوب از حسن رحمانی از هنرمندان استان قزوین نیز این نشان را دریافت کرده بودند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha