مشهد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پلاستیک مشهد گفت: افزایش قیمت ظرفهای یکبار مصرف در مشهد مقطعی و به دلیل تقاضای بالای خرید این ظروف در ماه مبارک رمضان است.

قاسمعلی اسلامی فیض‌آبادی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور معمول تقاضا برای ظروف یکبار مصرف در ماههای رمضان، محرم و صفر هر سال به دلیل مراسم و مناسبتهای مذهبی افزایش می‌یابد و بدین دلیل از میزان وفور آن در بازار کاسته می شود که این موضوع به گرانی و افزایش قیمت ها دامن می‌زند.

وی بیان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان که تقاضا برای ظروف یکبار مصرف کاهش یافته و به تعداد زیاد از این نوع کالا در مغازه‌ها باقی خواهد ماند، قیمتها فروکش خواهد کرد.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پلاستیک مشهد ادامه داد: با این حال امسال قیمت لوازم پلاستیکی افزایش داشته است که منشا این رشد قیمتی از بورس و محصولات پتروشیمی عرضه شده در آن است.

اسلامی افزود: تولیدکنندگان لوازم پلاستیکی مواد اولیه خود شامل محصولات پتروشیمی را از بورس خریداری می‌کنند، قیمت این نوع محصولات نیز به دلیل افزایش قیمت نفت، تغییر کرده و به قیمت بالاتری نسبت به گذشته عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال از یک سو قیمت ۲۰ نوع ماده اولیه تولیدکنندگان پلاستیک بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، از سوی دیگر به دلیل نوسان بورس، مواد پتروشیمی به حد نیاز به دست تولیدکنندگان نمی‌رسد.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پلاستیک مشهد با اشاره به فعالیت ۵۰۰ کارگاه تولیدی زیر پوشش این اتحادیه اظهار امیدواری کرد مواد پتروشیمی با قیمت مناسب‌تری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.