تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸

مشهد- ایرنا- امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و صداوسیمای این استان، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در سبزوار و نشست بانوان دغدغه‌مند مشهد با عکاسان نمایشگاه "عکس بانو" در این شهر از جمله اخبار کوتاه روز چهارشنبه در استان خراسان رضوی است.

مشهد- به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، به‌ منظور برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته و بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌ای، علمی و پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود تفاهمنامه همکاری بین این دانشگاه و صداوسیمای خراسان رضوی به امضا رسید. مشارکت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توان رسانه‌ای، فکری و پژوهشی، تبادل یافته های پژوهشی و نتایج تحقیقاتی و رعایت اصل امانتداری در تبادل اطلاعات، همکاری و مشارکت در تولیدات رسانه‌ای و برنامه‌ریزی‌های راهبردی از جمله موارد این تفاهمنامه است. دعوت از اعضای هیات علمی، پژوهشی و کارشناسان و مدیران دانشگاه برای حضور در شوراهای اندیشه ورزی، اتاق فکر برنامه‌ها و کارشناسان، حضور در برنامه‌های سیما، صدا، خبر، رادیو زیارت و رادیو دری و رادیو تاجیک، حمایت از تولیدات رسانه‌ای در باره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه از جمله تعهدات صدا و سیما در این تفاهمنامه است. تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اولویت قرار دادن طرح‌های پژوهشی مرتبط با نیازهای صداوسیما، ارائه خدمات پژوهشی دانشگاه به صداوسیما، استفاده از منابع اطلاعاتی و پژوهشی و بهره‌برداری از نتایج آن‌ها در برنامه‌های تولیدی صداوسیما می باشد.

سبزوار- فرماندار ویژه سبزوار گفت: با راه‌اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در این شهرستان با محوریت مساجد روند محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه این شهر شتاب گرفته است. سیدمجتبی علوی مقدم در همایش تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج سبزوار افزود: از طریق قرارگاه محرومیت زدایی، مشکلات مناطق حاشیه شهر و مناطق روستایی شناسایی و با همکاری دستگاه ها نسبت به رفع آنها اقدام می شود. وی ادامه داد: با توجه به نقش محوری مساجد، این مراکز به عنوان پایگاه های قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات‌ رسانی مشخص شده اند چرا که شاکله و پایگاه همه حرکات و برنامه ریزی و موفقیتهای نظام از ابتدای انقلاب، مساجد و مردم بوده اند. فرماندار سبزوار گفت: ذیل قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، عمرانی، برنامه ریزی و اقتصادی با تلاش دستگاهای اجرایی شکل گرفته است. وی با اشاره به کارکردهای مساجد هدایت کننده محله اسلامی افزود: این مراکز علاوه بر محل عبادت، محل رفع مشکلات و رفع اختلافات، محل توسعه فرهنگی و بصیرت افزایی، رشد اقتصادی، تجمع نخبگان و برنامه ریزان فرهنگ اسلامی است. علوی مقدم ادامه داد: مساجد می توانند حول محور ائمه جماعات و بر اساس طرح مسجد محله محور در انجام وظایف، برنامه ها و مشارکت اجتماعی و خدمت رسانی موثر باشند.

مشهد- در حاشیه نشست هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با رییس و مسوولان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی از پوستر جشنواره ملی شعر مولود کعبه رونمایی شد. این جشنواره در سطح ملی و با محوریت شعر در قالب‌های گوناگون از هفتم دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز خواهد شد و مراسم پایانی آن نیز اواخر بهمن ماه خواهد بود.

مشهد- مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت های هنری، افکار نو و ایده‌های خلاقانه‌ای بین بانوان این استان وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. طاهره طهماسبی در نشست بانوان دغدغه‌مند مشهد با عکاسان نمایشگاه "عکس بانو" افزود: بانوان هنرمند بسیاری در خراسان رضوی  فعالیت دارند که آثار آنها کمتر دیده شده و نیازمند اطلاع رسانی در این زمینه است. وی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و بازتاب فعالیت های هنری بانوان دارند. مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نمایشگاه عکس بانو در مشهد را از دستاوردهای هنر عکاسی در حوزه بانوان دانست و گفت: امیدوارم همزمان با هفته زن بتوانیم شاهد برگزاری این نمایشگاه در برخی شهرستانهای استان باشیم. نمایشگاه عکس بانو با موضوع زن و خانواده توسط ۱۵ نفر از عکاسان مشهدی که بیشتر آنان را  بانوان تشکیل می‌دادند از ۱۹ تا ۲۴ آذر ماه در هنرخانه بن بست مشهد دایر بود.