اهواز - ایرنا - قهرمانان خوزستانی مسابقات پاراآسیایی روز چهارشنبه در میان استقبال پرشور مردم و مسئولان وارد اهواز شدند.

به گزارش ایرنا مراسم استقبال از ورزشکاران مدال آور بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین با حضور معاون اداره کل ورزش و جوانان، سرپرست هیات جانبازان و معلولان استان و جمعی از ورزشکاران در فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

ورزشکاران خوزستانس در ابتدای ورود مورد استقبال پرشور مردم و خانواده های خود قرار گرفتند ضمن اینکه با اهدای دسته گل از این ورزشکاران و مربیان آنها قدردانی شد.

ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: مدال های این ورزشکاران نشان از توانمندی و شایستگی‌ جوانان خوزستانی دارد که امیدواریم این حرکت همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: هیات جانبازان و معلولان استان در طی سال های اخیر همواره دارای عملکرد درخشانی بوده و ورزشکاران استان بارها در میادین مختلف افتخار آفرینی کردند لذا سعی می کنیم بیش از گذشته پشتیبان ورزشکاران جانباز و معلول استان باشیم.

ورزشکاران خوزستانی در چهارمین دوره مسابقات پاراآسیایی جوانان موفق به کسب ۶ نشان طلا و ۶ نشان نقره شدند، این رقابت ها از روز هفتم تا ۱۵ آذر در کشور بحرین برگزار شد که ۶ ورزشکار و ۲ مربی خوزستانی به همراه تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند.

سجاد جرفی و فاطمه حزبیان در رشته دوومیدانی، رضا حسینوند، رضا دیلمی و ابراهیم سگور در رشته وزنه برداری و دانیال محسنیان در رشته شنا از خوزستان، کاروان ایران را در این مسابقات همراهی کردند.

همچنین غلامحسین چلتوک کار به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری و علی پوررکنی از خوزستان به عنوان مربی  تیم ملی دوومیدانی، هدایت ورزشکاران ایرانی را برعهده داشتند.

در این پیکارها دانیال محسنیان شناگر خوزستانی در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد صاحب ۲ نشان طلا شد و در ماده‌های کرال پشت ۱۰۰ متر، ۱۰۰ متر پروانه و ۴۰۰ متر آزاد کلاس S۹ به نشان نقره دست یافت.

فاطمه حزبیان دیگر ورزشکار خوزستانی در ماده پرتاب دیسک و وزنه به ۲ نشان طلا رسید و در ماده پرتاب نیزه صاحب نشان نقره شد. ابراهیم سگور نیز در دسته ۱۰۷ کیلوگرم پاراوزنه برداری به نشان طلا رسید و رضا دیلمی در دسته ۶۵ کیلوگرم این رشته صاحب گردن آویز نقره شد.

رضا حسینوند در دسته ۵۹ کیلوگرم رقابت‌های پارا وزنه برداری به نشان طلا دست یافت و سجاد جرفی دیگر ورزشکار خوزستانی در ماده پرتاب نیزه صاحب نشان نقره شد. ام‌البنین شریفی نیز به همراه تیم گلبال ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

این پیکارها در ۹ رشته دوومیدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، پاراوزنه‌برداری، شنا، تنیس روی میز، تکواندو و بسکتبال با ویلچر برگزار شد.

کاروان تیم ملی ایران، با نام "مدافعان سلامت" در این رقابت‌ها حضور داشت. کاروان جمهوری اسلامی ایران صدرنشین چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین شد.