سمنان- ایرنا- دبیر هیات دوچرخه سواری استان سمنان گفت: هزینه های بالای راه اندازی پیست دوچرخه سواری و نبود حمایت از سوی سازمان های ذیربط مانع از احداث این پیست در استان شده است.

احسان رئوفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: راه اندازی پیست دوچرخه سواری به علت هزینه بالا و محدودیت بودجه هیات دوچرخه سواری تاکنون در استان محقق نشده است البته مدتی قبل بنا به خواست استانداری سمنان نقشه پیست استاندارد و حرفه ای توسط هیات دوچرخه سواری طراحی و ارائه شد که متاسفانه عملیات راه اندازی محدود به همان نقشه اولیه باقی ماند.

رئوفی ادامه داد: دوچرخه سواران استان بیمه های ورزشی خود را با دیگر عناوین رشته های ورزشی دریافت می کنند و به همین علت تعداد دوچرخه سواران با آمار بیمه ورزشی مطابقت ندارد.

دبیر هیات دوچرخه سواری استان تصریح کرد: برای اجتناب از انحصاری شدن تیم های دوچرخه سواری جهت حضور در مسابقات کشوری و استانی، فراخون مسابقات در سطح استان اطلاع رسانی می شود تا نفرات جدید و توانمند شناسایی و در تیم های استانی حضور داشته باشند.

وی ابراز داشت: مسابقات انتخابی دوچرخه سواری استان برای حضور در لیگ یک کشور در نیمه دوم مهرماه جاری توسط هیات دوچرخه سواری استان برگزار می شود.