مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی گفت: قطع برق آبرسانی به مشترکان را سخت خواهد کرد با این حال این استان به مرحله بحران نرسیده است و بین شرکت برق و آبفا برای تامین برق تاسیسات آب تعامل مناسبی وجود دارد.

سیدابراهیم علوی روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۵۰ پروژه برای گذر از تنش آبی امسال در استان تعریف شده که در حال اجراست و ۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های تنش آبی استان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخازن ذخیره  برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی از جمله این پروژه‌هاست که با اجرای آن، هزار و۲۳۶ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهرها و ۳۳۳ لیتر هم به ظرفیت آب شرب روستاهای استان افزوده خواهد شد.
علوی اضافه کرد: میزان برخورداری این شرکت برای تامین اضطراری روستاهای زیر پوشش، ۳۰ دستگاه ژنراتور دیزل است که این تعداد ناکافی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی ادامه داد: این استان در شرایط  سر به سر و ناپایدار تامین آب قرار دارد، تابستان امسال هزار روستای بالای ۲۰ خانواری و ۳۰ شهر استان با تنش آبی مواجهند.

علوی افزود: شرایط تامین آب سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط  شهری و روستایی با توجه به کاهش بارشها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان ۶ درجه در مقایسه با سال قبل، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش بینی می‌شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.

شرکت آب و فاضلاب استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در ۷۲ شهر و ۲ هزار و ۴۰۰ روستای این استان، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک را زیر پوشش خدمات خود دارد.  

این شرکت به جز مشهد، به تمام شهرهای استان خدمات‌رسانی می‌کند.