مهاباد- ایرنا- مسوول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ گفت: آتش سوزی در چهار هکتار از مرارع گندم بخش کشاورز این شهرستان مهار شد.

مجید نوربیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل آتش‌نشانی شهرداری شاهین‌دژ با اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله با یک دستگاه خودرو به محل مورد نظر واقع در حد فاصله روستاهای "گول" و "آغچه مسجد" در بخش کشاورز این شهرستان اعزام و اقدام به مهار آتش کردند.

وی با بیان اینکه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست، ادامه داد: در این حادثه چهار هکتار از مزارع گندم دچار حریق شده و از بین رفت.

مسوول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش اکیپ آتش نشانی شهر کشاورز آتش سوزی قبل از سرایت به سایر مراتع و مزارع کشاورزی خاموش شد.

وی اظهار داشت: از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی رعایت کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس بگیرند.

به گزلرش ایرنا، هم‌اکنون این سازمان در شاهین‌دژ در قالب یک ایستگاه، ۱۰ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از چهار دستگاه خودرو و یک آمبولانس فوت‌بر، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.