بجنورد- ایرنا- مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و آموزش و پرورش اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در خراسان شمالی دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،علی اکبر صفرپور روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در خراسان شمالی اظهار داشت: هنرستان  دخترانه هنرهای زیبا در خراسان شمالی با همکاری آموزش و پرورش در ۲ رشته کارگردانی سینما و تئاتر از اول مهر ماه سال جاری شروع به کار خواهد کرد.
وی افزود : باتوجه به این که خراسان شمالی از نظر جایگاه هنر جای پیشرفت دارد و پیش بینی می‌شود که تحصیل در این هنرستان‌ها از استقبال مطلوبی برخوردار شود و در این هنرستان  مدرک دیپلم در رشته فرهنگ و هنر  به فارغ التحصیلان داده می شود.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزشی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  وزارت اموزش وپرورش است، گفت: این هنرستان ها در راستای پرورش استعدادهای هنری در رشته های مختلف هنری فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این ارتباط گفت: راه اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا براساس تفاهمنامه وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و در این ۲ رشته پیش بینی در این هنرستان ۵۰ دانش آموز پذیرفته می شود.
مهدی مودی افزود : با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای این هنرستان تامین می شود و علاقه مندان می توانند تا پایان مردادماه در هنرستان آزاد ثبت نام کنند.
وی  حمل و نقل را از دیگر رشته های جدید برای سال تحصیلی آینده در استان خراسان شمالی اعلام کرد که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون رشته حمل و نقل با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای نیز در سال جدید ایجاد کرده ایم.

استان خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه تحصیل می کنند.