۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84054178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ دانش آموز قزوینی در هنرستان هنرهای زیبا مشغول تحصیل شدند

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هنرستان هنرهای زیبای قزوین، ۵۰ دانش آموز دختر را در ۲ رشته تئاتر و نوازندگی سازهای ایرانی برای سال تحصیلی جدید جذب کرده است.

محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان قزوین با توجه به پیشینه تاریخی و هنری خود، دارای ظرفیت‌های بالقوه و استعدادهای درخشانی در رشته‌های مختلف هنری است و تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در این استان یک ضرورت بود.

وی اظهار داشت: اغلب هنرمندان استان به‌صورت تجربی و نه آکادمیک در رشته‌های مختلف هنری مشغول به فعالیت هستند و راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا گام بسیار مهمی در راستای تقویت علم و دانش هنری است.

اسماعیلی با بیان اینکه متولی اصلی رشته‌های هنری در حوزه‌های نقاشی، گرافیک، موسیقی، سینما و تئاتر، وزارت فرهنگ و ارشاد است، اضافه کرد: به همین منظور طی رایزنی‌های لازم با استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان، خلاء وجود یک هنرستان در استان احساس و تصمیم بر تاسیس آن در سال جاری گرفته شد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت اولین هنرستان هنرهای زیبا دخترانه در استان قزوین، افزود: اولویت اصلی ما تاسیس یک مرکز پایه آکادمیک در استان بود تا استعدادهای هنری در جهت مطلوب تقویت شوند.

این مسوول فرهنگی تصریح کرد: هم اکنون هنرستان هنرهای زیبا مورد استقبال گسترده خانواده و جوانان قرار گرفته است و پیگیر راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برای پسران در سال‌های آتی نیز هستیم.

وی اضافه کرد: هنرستان هنرهای زیبا به صورت دولتی اداره می‌شود و هنرآموزان بدون پرداخت هزینه می‌توانند از خدمات آموزشی آن بهره‌مند شوند.

این مسوول گفت: همچنین دروس تخصصی این هنرستان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد و دروس عمومی توسط آموزش و پرورش آموزش ارایه می‌شود و دیپلم این مدرسه نیز زیر نظر آموزش و پرورش صادر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان قزوین تاکید کرد: هنرستان هنرهای زیبا به منظور تربیت هنرمندان خلاق، متعهد و کارآمد برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور در مقطع متوسطه تاسیس شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha