شاهرود- ایرنا- فرماندار میامی گفت: ۳۱ هزار و ۲ نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

احمد ملایری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد افراد واجد شرایط رای، ۱۵ هزار و ۶۱۹ نفر را مردان و ۱۵ هزارو ۳۸۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: ۶۸۵ نفر رای اولی امسال از میامی پای صندوق های رای حضور خواهند داشت.

فرماندار میامی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  هم‌ زمان با سراسر کشور ، درسطح شهرستان فراهم شده است.

وی گفت:  ۵۴ شعبه اخذ رای‌ برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در میامی پیش بینی شده که شامل  ۳۹ صندوق ثابت و ۱۵ صندوق سیار است.

ملایری ادامه داد: انتخابات در شهرستان میامی در ۲ نقطه شهری و ۳۹ نقطه روستایی برگزار می شود.

وی گفت : براساس آمار موجود، مردم میامی بیشترین مشارکت را در انتخابات دوره های گذشته در سطح استان سمنان داشته اند.

ملایری ادامه داد: تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی با مشارکت مرکز بهداشت و درمان شهرستان برنامه ریزی شده است.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه امکانات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است، اظهار داشت: دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در این شهرستان رعایت قانون و اصل بی‌طرفی را سرلوحه کار خود قرار داده و از هیچ کوششی برای صیانت از آرای مردم دریغ نخواهند داشت.

ملایری افزود: حضور هوشمندانه مردم در انتخابات توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند و برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی می‌افزاید.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس در ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.