سمنان- ایرنا- رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات مشروعیت بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تقویت می‌کند و رسانه ها در کارزار انتخابات و تحقق این راهبرد نقشی بی‌بدیل دارند.

علی مسلمان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مشروعیت بین المللی نظام موجب  می شود که فشارهای خارجی از کشور برداشته شود و حکومت و نظام از یک پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشد.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان ادامه داد:  به همان میزان که رسانه ها در توسعه اقتصادی و فرهنگی نقش اساسی دارند در توسعه سیاسی کشور نیز نقش بسزایی می توانند داشته باشند.

وی بیان کرد: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی در هر حکومت مردم سالار به دنبال پیشرفت و توسعه جامعه است و انتخابات یکی از بارزترین نمود مردم سالاری در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: رسانه ها باید در کنار جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف در امر اطلاع رسانی و تبلیغ و تهییج برای حضور حداکثری مردم در انتخابات در صحنه انقلاب حضور جدی داشته باشند.

مسلمان اضافه کرد:  انتخابات بخشی از حقوق حقه مردم است و رسانه ها با اقدامات رسانه ای خویش باید از مردم بخواهند که از حق خویش استفاده کنند و با این اقدام اصولی رسانه های بیگانه و نظام سلطه که سعی در دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب دارند را مایوس کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان تاکید کرد: اصحاب قلم با عمل به رسالت رسانه ای خویش در این برهه زمانی که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  با حربه‌های مختلف مانند انتشار انواع شایعات و جنگ روانی سعی در ناامید کردن مردم دارند، به خنثی‌کردن دسیسه بدخواهان کمک کنند.

مسلمان اظهار داشت: امروز نگاه شهیدان این مرز و بوم به مردم دوخته شده است که در شرایط سخت و نفس گیر انقلاب، مردان مرد چه کسانی هستند که تمام قد از حاکمیت نظام دفاع کنند وگلایه ها را به زمان دیگری بسپارند و بر خلاف خواسته های دشمن عمل کنند و پاسدار خونشان باشند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان خاطرنشان کرد: رسانه ها در انتخابات به عنوان نخبگان جامعه و چشم بینا و بصیر مردم وظیفه دارند با بصیرت افزایی  مردم را نسبت به شرایط جامعه آگاه کنند تا مردم بهترین‌ها را بشناسند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

میزان مشارکت مردم استان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد بود.

برچسب‌ها