زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران اعتقاد دارد که ایجاد امنیت پایدار در جنوب شرق کشور مستلزم توجه به همه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم است. 

به گزارش ایرنا سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان سیستان و بلوچستان که در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد اظهارداشت: ایجاد امنیت پایدار زمینه توسعه هر منطقه را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار و پیشرفت منطقه یکی از اولویت‌های سپاه پاسداران است گفت: استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان به بخش های امنیت، توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان کمک می‌کند. 

معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی سپاه از مردم سیستان و بلوچستان به عنوان دوستداران انقلاب و ولایت یادکرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی تلاش فراوانی برای اختلاف انداختن بین مردم این استان کرده اند اما با هوشیاری مردم نقشه‌های آنها خنثی شده است. 

وی اظهارداشت: امروز به برکت خون شهدا و ایثارگران؛ پایداری و امنیت در تمامی مرزهای ایران حکم فرما شده و سردار شهید شوشتری با نثار خون خود امنیت پایدار را در منطقه جنوب شرق ایجاد کرد.
سردار پورجمشیدیان ادامه داد: سیستان و بلوچستان همچنین ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات و سواحل مکران به عنوان گنج پنهان دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه اقتصادی و به تبع آن امنیت پایدار بهره برد.
وی خاطر نشان کرد : نقش رهبر معظم انقلاب در شناخت دشمن و شگردهایش از عوامل اصلی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به شمار می رود. امروز نیز تبیین دیدگاه های ایشان در جهت آگاهی مردم و نسل جوان و خنثی سازی توطئه های جدید دشمن بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی سپاه  گفت: با همکاری نخبگان و استفاده از ظرفیت دانشگاهیان امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت سیستان و بلوچستان در بخش‌های امنیتی و اقتصادی باشیم. 

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق نیز در این نشست اظهارداشت: نیاز امت اسلامی به اخوت و برادری و هماهنگی در برابر دشمنان اسلام از بدیهی ترین نیازهای امروز ماست .
سردار محمد کرمی افزود: افرد نخبه برای تحقق اهداف توسعه علمی و رفع موانع آن از طریق خودسازی به فعالیت می‌پردازند و نقش فعالانه نخبگان جوان برای حل مسائل و راهکارهای توسعه علمی کشور با مرور بیانیه گام دوم بسیار حائز اهمیت است که می‌بایست بعنوان یک رویکرد، مورد توجه واقع شود.
وی بیان کرد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تلاش کرده تا از همه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در جهت تامین امنیت پایدار در این استان استفاده کند و تمام این مولفه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق با بیان اینکه امنیت صرفا نظامی نیست و تمام مولفه‌ها در این مورد تاثیرگذار است افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌شماری از جمله مردم خوب و خونگرم دارد که این مساله در تامین امنیت بسیار مهم است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار نیز گفت: امروزه توسعه علمی به مهمترین رکن توسعه جوامع تبدیل شده و در سراسر دنیا نخبگان موتورپیش برنده این توسعه علمی هستند و نقشی بی بدیل در این زمینه دارند.
سردار محمد نظری با توجه به محورهای هفت گانه در گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: تبیین بیانیه گام دوم در فضاهای عمومی، رسانه‌ای و اجتماعی بویژه دانشگاهی نباید گذاشت مرور زمان سبب غفلت، فراموشی و رنگ باختگی بیانیه شود.

وی اظهارداشت: فضاسازی بحث‌های عمومی، کرسی‌های علمی، طرح در جمع دانشجویی و مجموعه استادان و نگارش مقاله علمی در این زمینه در نشریات و طرح در محافل و فضاهای رسانه‌های ملی و مجازی، فرصت سازی برای شناساندن ابعاد بیانیه به جامعه می‌تواند باشد.

این همایش با حضور سردار سرتیپ پاسدار  پورجمشیدیان معاون محترم  هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ، سردار سرتیپ پاسدار محمد کرمی فرمانده محترم قرارگاه منطقه ای قدس ، سردار سرتیپ دوم پاسدار  محمد ناظری فرمانده محترم قرارگاه عملیاتی شهید معمار ، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران و اعضای شورای تامین، امامان جماعات اهل تشیع و تسنن ، معتمدین ، نخبگان و فرهیختگان در محل سالن همایش های  سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار شد.