قزوین- ایرنا- سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: مناسب سازی ساختمان‌های عمومی و معابر شهری با هدف رفاه حال معلولان، جانبازان و سالمندان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، کیومرث فدائی‌فر روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این اقدام در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات به شهروندان به خصوص معلولان و افراد کم‌توان در ساختمان‌ها و مراکز اداری، واحدهای تجاری، مجتمع‌های مسکونی و معابر سطح شهر انجام می شود.

وی اظهار داشت: کارشناسان حوزه نظارت بر ساخت و سازهای این معاونت در تلاش هستند تا با بازدیدهای مستمر از پروژه‌های در حال احداث سطح شهر و معابر شهری، مشاوره‌های لازم را جهت برطرف کردن مشکلات احتمالی بر اساس ضوابط و استانداردهای شهرسازی ارائه کنند.

فدائی فر افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون توسط کمیته مشترک ایمنی و مناسب‌سازی فضاها و زیرساخت‌های شهری این معاونت از پروژه‌های مجتمع مسکونی شورای حل اختلاف، برج ونوس، پاساژ مسعود، پارکینگ شهید انصاری، کاروانسرای پنبه بازدید به عمل آمده است.

این مسوول تصریح کرد: در تمامی بازدیدهای که از ساختمان‌ها، مراکز اداری، واحدهای تجاری و مجتمع‌های مسکونی انجام می‌شود همه ضوابط معلولان اعم از وضعیت آسانسورها، پله‌های برقی، شیب راه‌ها جهت عبور ایمن ویلچر، عریض بودن راهروها و مدخل درها، غیر لغزنده بودن سطوح، تابلوهای هشداردهنده، تعبیه پارکینگ‌های متناسب با پروژه‌ها و تعبیه پارکینگ معلولان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین به مناسب سازی معابر شهری اشاره کرد و اضافه کرد: پیاده روسازی در سطح شهر، احداث پارک مخصوص سالمندان و افراد کم توان جسمی و حرکتی در محله پونک، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مناسب سالمندان و افراد کم توان جسمی و حرکتی در بوستان‌های سطح شهر در این راستا صورت گرفته است.

قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.