مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید مهاباد گفت: ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۸۲ فقره انواع طرح توسط صندوق کارآفرین امید این شهرستان طی سال ۱۳۹۹ پرداخت شد.

کامران کریمی آذر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته از محل سپرده‌های مردمی و گردش حساب ۱۳۰ فقره وام به ارزش ۴۱ میلیارد ریال و ۲۹ فقره وام های ضروری و کارگشایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ارزش یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال هم پرداخت شد.

وی همچنین از پرداخت پنج فقره وام اشتغال خانگی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این تسهیلات نیز در راستای حمایت از شغل های خانگی نظیر خیاطی، صنایع دستی، بسته بندی و از این قبیل پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مهاباد همچنین اظهار داشت: طی یک سال گذشته پنج فقره تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهوری به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال و ۱۲۵ فقره وام از محل خرید دستگاه کارت خوان و گردش حساب به ارزش سه میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال به بازاریان و فعالان مشاغل آزاد اعطا شد.

وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه این صندوق با وزارت آموزش و پرورش نیز ۸۸ فقره وام به معلمان جهت پرداخت هزینه بیمه خودرو، آتش سوزی و حوادث به ارزش یک میلیاردو ۲۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

کریمی آذر با بیان این که این صندوق به دنبال حمایت از شغل‌های جدید و شناسایی فرصت‌های جدید است، اضافه کرد: شرکت الکترونیک صنعت "ویانا" که توسط جوانان نخبه و تحصیل کرده این شهرستان راه اندازی شده توسط این صندوق حمایت و هم اکنون برای هفت نفر نیرو فنی و متخصص فرصت اشغالزایی ایجاد کرده است.

با اشاره به اینکه این شرکت در امر تولید قطعات، مدارها و دستگاه الکترونیکی فعالیت دارد، بیان کرد: در مجموع ۱۳ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این کارگاه هزینه شده که از این میزان ۹ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید و مابقی توسط سرمایه گذار تامین شده است.

کریمی آذر همچنین از پیگیری طرح های "روستا" و "شهر" بدون بیکار در سطح این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: به افرادی که دارای تخصص و ایده مناسب برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی هستند بدون محدودیت و در کمترین زمان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد کرد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم آذربایجان غربی‌است.