بندرعباس- ایرنا- معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: ارتقا و توسعه بندر صیادی گوگسر که در دستور کار بهره‌بردار قرار دارد و تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم عالی‌زاده روز چهارشنبه در بازدید از بندرصیادی گوگسرشهرستان جاسک افزود: بندرصیادی گوگسر علاوه بر ارتقای خدمات‌رسانی به صیادان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مناطق روستایی این منطقه باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ صیاد و بهره‌مندی حدود ۵۰ فروند شناور صیادی در این بندرصیادی بیان داشت: احداث جایگاه سوخت، محوطه‌سازی، جدول‌کشی، احداث پارکینگ قایق، تعمیرات کلی ساختمان اداری و پشتیبانی، لایروبی و سنگ‌فرش معابر از بخش‌های در حال انجام است.

سرهنگ محمد حسن آزادی، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان نیز تعامل وهماهنگی بین اداره کل شیلات، فرماندهی دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع در آمدزایی آن‌ها از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است.

گوگسر با جمعیت یک هزار و ۲۰۰ نفری در بخش لیردف شهرستان جاسک قرار دارد که شغل بیشتر مردم این بندر و شش روستای اطراف آن صیادی است.

بندر گوگسر با ۱۵ کیلومتر نوار ساحلی در مرز ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله‌اش با بندر مسقط عمان برابر ۱۸۰ کیلومتر (یکصد مایل دریایی) است.

این بندر تا سال ۱۳۶۰ از بندرهای تجاری فعال در شرق استان هرمزگان محسوب می‌شد.