بندرصیادی گوگسر جاسک اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

بندرعباس- ایرنا- معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: ارتقا و توسعه بندر صیادی گوگسر که در دستور کار بهره‌بردار قرار دارد و تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم عالی‌زاده روز چهارشنبه در بازدید از بندرصیادی گوگسرشهرستان جاسک افزود: بندرصیادی گوگسر علاوه بر ارتقای خدمات‌رسانی به صیادان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مناطق روستایی این منطقه باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ صیاد و بهره‌مندی حدود ۵۰ فروند شناور صیادی در این بندرصیادی بیان داشت: احداث جایگاه سوخت، محوطه‌سازی، جدول‌کشی، احداث پارکینگ قایق، تعمیرات کلی ساختمان اداری و پشتیبانی، لایروبی و سنگ‌فرش معابر از بخش‌های در حال انجام است.

سرهنگ محمد حسن آزادی، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان نیز تعامل وهماهنگی بین اداره کل شیلات، فرماندهی دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع در آمدزایی آن‌ها از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است.

گوگسر با جمعیت یک هزار و ۲۰۰ نفری در بخش لیردف شهرستان جاسک قرار دارد که شغل بیشتر مردم این بندر و شش روستای اطراف آن صیادی است.

بندر گوگسر با ۱۵ کیلومتر نوار ساحلی در مرز ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله‌اش با بندر مسقط عمان برابر ۱۸۰ کیلومتر (یکصد مایل دریایی) است.

این بندر تا سال ۱۳۶۰ از بندرهای تجاری فعال در شرق استان هرمزگان محسوب می‌شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha