ایلام - ایرنا - رییس خانه مطبوعات و رسانه های ایلام گفت: پنجمین بسته حمایتی بین خبرنگاران عضو رسمی خانه مطبوعات این استان توزیع خواهد شد.

سامی شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته پنجم شامل مواد غذایی بوده که در اختیار اعضاء خانه مطبوعات قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بسته های قبلی خبرنگارانی که عضویت خانه مطبوعات را نداشتند، ولی در زمینه خبری فعالیت مستمر داشتند نیز شامل حمایت و تحویل بسته ها می شدند ولی در این مقطع به علت عدم تامین بسته مازاد تنها اعضا بسته ها را دریافت کرده و در آینده برای سایر خبرنگاران تلاش لازم انجام می شود.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های ایلام یادآور شد: این خدمات صنفی در مقابل رسالت خطیر و تاثیرگذار رسانه های بومی و محلی استان که مدام و مستمر در آفرینش امید و مطالبه گری بحق برای انجام رسالتی که دارند، بسیار ناچیزاست.

شهبازی با ذکر اینکه این روزها و با بحران کرونا کماکان رسانه ها بذر امید را در دل مردم می کارند، تاکید کرد: صدای رسانه های رسمی و دغدغه مند استان این روزها بیشتر از هیجانات کاذب در فضای مجازی بی واسطه به مردم می رسد و مردم هم پذیرای خوراک پاکیزه خبری آنها هستند.

وی تلاش صنفی هیات مدیره خانه مطبوعات استان را هدفمند و براساس ذات کار صنفی عنوان کرد و گفت: خادمی اهل خرد و قلم یک موهبت الهی است.

رییس خانه مطبوعات ایلام ضمن تاکید بر اینکه جایگاه صنفی مطبوعات و رسانه ها باید تقویت شود، از تعامل دوسویه مجموعه مدیران و بخش های مرتبط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی و اضافه کرد: خانه مطبوعات صنف برآمده از رای و نگاه خود اهالی رسانه است و موظف به پیگیری، حمایت و رفع مشکلات و مسائل صنفی رسانه های استان است.

شهبازی نگاه مدیران استانی به اهالی رسانه و صنف خانه مطبوعات را در سطح کشور را نمونه دانست.

وی همچنین با اشاره به هنرنمایی و مجاهدت اهالی رسانه استان در موضوع کرونا گفت: موضوع پیشگیری و آموزش پروتکل های بهداشتی اولین قدم اصلی در مقابله با این بیماری مرگبار بود که رسانه های استان در قالب کارگروه رسانه ای کرونا و صفحات رسانه های مکتوب و اینترنتی حساس سازی افکار عمومی را در بهترین وجه شکل دادند.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار عضو خانه مطبوعات ایلام هستند.