ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از بهره‌مندی شهر میمه دهلران از گاز طبیعی طی ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه گازرسانی به این شهر و روستاهای اطراف، بیش از ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند.

عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار هزینه شده در اجرای پروژه گازرسانی به شهر میمه را ۱۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای گازرسانی به این شهر ۴۷ کیلومتر خط تغذیه، ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع و یک ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ساعت احداث شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی گازرسانی به شهر پهله زرین آباد بعنوان تنها شهر باقیمانده استان یادآور شد: با گازدار شدن این شهر و روستاهای اطراف آن تا پایان سال جاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار و ظریب نفوذ گازرسانی در شهرها به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

شمس اللهی با بیان اینکه هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، گفت: با پایان یافتن عملیات اجرایی پروژه های جاری تا پایان سال ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی خواهد از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به صنایع استان نیز گفت: هم اکنون ۸۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

هم اکنون ۴۵۹ روستا و ۲۳ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

از ابتدای راه اندازی این شرکت تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.