تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

اردبیل _ ایرنا _ جاده خلخال _ اسالم با تلاش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال بازگشایی و تردد در این مسیر برقرار شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مسیر ارتباطی خلخال - اسالم  از عصر دیروز به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید و محدودیت دید مسدود شده بود.

معروف خسروی افزود: با آرام شدن وضعیت جوی برفروبی و بازگشایی این جاده آغاز و راهداران راهدارخانه گردنه الماس این مسیر ارتباطی مردم منطقه به استان گیلان را پس از چند ساعت دوباره بازگشایی کردند.

وی اظهارکرد: پیش از این سایر راه‌های ارتباطی خلخال به استان گیلان از جمله راه‌های خلخال به پونل ، ماسوله و ماسال به علت بارش سنگین برف مسدود شده و تنها راه دسترسی اهالی خلخال به استان گیلان جاده خلخال - اسالم است.

او از غافلگیری تعدادی از رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری از جاده خلخال - اسالم در شب گذشته خبر داد و گفت: سرنشینان ده‌ها خودرو گرفتار در برف و کولاک که به علت نداشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی و محدودیت دید ناشی از کولاک شدید در میان راه متوقف شده بودند، به همت راهداران و امدادگران  مستقر در گردنه الماس از میان برف و کولاک شدید نجات یافتند.

وی با توصیه به مردم بویژه اهالی روستاها برای پرهیز از سفر قبل از بازگشایی کامل مسیرهای مسدود شده از برف ، تشریح کرد: تردد در راه‌های ارتباطی بین‌شهری این شهرستان نیز مستلزم استفاده اززنجیر چرخ و داشتن لوازم گرمای زای زمستانی است.

فرامرز فرض‌الله‌پور ر، ییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش بیش از ۲۰ سانتمیتر برف در این شهر خبر داد و افزود:در ۲۴ ساعت گذشته ، مقدار برف ذوب شده نیز  ۱۳.۴ میلیمتر اندازه‌گیری شده است.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.