تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم امروز مجلس، به جاده یک طرفه انجام تعهدات هسته‌ای پایان داد البته بر اساس ماده ۷ فرصت برای طرف‌های برجام برای بازگشت و انجام تعهدات فراهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف عصر سه شنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از تصویب کلیات و جزییات طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها گفت: چند سال است که تعهدات یک طرفه را بر اساس برجام اجرا می‌کنیم اما طرف‌های غربی به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نبودند و به این تعهدات عمل نکردند.

وی ادامه داد: تعهدات ما پابرجا بود اما تعهدات غرب در مقابل هیچ‌کدام اجرا نشده است. امروز مجلس تصمیمی را که جاده یک طرفه بود، پایان داد و البته در این طرح این فرصت برای غربی‌ها فراهم است که اگر می‌خواهند، به تعهدات خود درباره برجام عمل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرف‌های برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند حتی دیدیم آنها با کارهای خرابکاری خود در نطنز به صنعت ما ضربه زدند و با خراب‌کاری در امور هسته‌ای، شاهد ترور شهیدانی چون فخری‌زاده بودیم.

قالیباف اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم رفع تحریم کنیم. غربی‌ها مطمئن باشند تا به تعهدات خود عمل نکنند این مسیر را پیش خواهیم برد و اگر به تعهدات خود عمل کردند براساس ماده ۷ این طرح، قابل مذاکره است و امیدواریم بتوانیم تحریم را با این مسیر برداریم.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در نوبت صبح و جلسه بعد از ظهر مواد ۹گانه طرح اقدام راهبردی مجلس برای مقابله با تحریم‌ها را تصویب کردند.