قالیباف: مجلس به جاده یکطرفه انجام تعهدات هسته‌ای پایان داد

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم امروز مجلس، به جاده یک طرفه انجام تعهدات هسته‌ای پایان داد البته بر اساس ماده ۷ فرصت برای طرف‌های برجام برای بازگشت و انجام تعهدات فراهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف عصر سه شنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از تصویب کلیات و جزییات طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها گفت: چند سال است که تعهدات یک طرفه را بر اساس برجام اجرا می‌کنیم اما طرف‌های غربی به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نبودند و به این تعهدات عمل نکردند.

وی ادامه داد: تعهدات ما پابرجا بود اما تعهدات غرب در مقابل هیچ‌کدام اجرا نشده است. امروز مجلس تصمیمی را که جاده یک طرفه بود، پایان داد و البته در این طرح این فرصت برای غربی‌ها فراهم است که اگر می‌خواهند، به تعهدات خود درباره برجام عمل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرف‌های برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند حتی دیدیم آنها با کارهای خرابکاری خود در نطنز به صنعت ما ضربه زدند و با خراب‌کاری در امور هسته‌ای، شاهد ترور شهیدانی چون فخری‌زاده بودیم.

قالیباف اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم رفع تحریم کنیم. غربی‌ها مطمئن باشند تا به تعهدات خود عمل نکنند این مسیر را پیش خواهیم برد و اگر به تعهدات خود عمل کردند براساس ماده ۷ این طرح، قابل مذاکره است و امیدواریم بتوانیم تحریم را با این مسیر برداریم.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در نوبت صبح و جلسه بعد از ظهر مواد ۹گانه طرح اقدام راهبردی مجلس برای مقابله با تحریم‌ها را تصویب کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha