اردبیل _ ایرنا _ معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: شمار مبتلایان به کرونا و بسترهای کرونایی بیمارستان این شهرستان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا ،پرویز وکیلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی خلخال اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته بسترهای کرونایی بیمارستان امام خمینی این شهر از ۱۴ نفر قبلی به هشت نفر کاهش یافته ، ضمن اینکه امروز پذیرش جدید کرونایی در این مرکز درمانی نداشتیم.

وی گفت: فوتی‌های ناشی از کرونا نیز در این مدت صفر بود.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو و احتمال افزایش مسافران و میهمانان این شهرستان در تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم بویژه عزاداران حسینی توصیه کرد حتی برای لحظه‌ای از رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا غفلت نکنند.

رییس مرکز بهداشت خلخال افزود: کرونا همچنان در کمین مردم بوده و بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی و موارد پیشگیرانه از این ویروس منجر به افزایش شمار مبتلایان به کرونا شده و احتمال وقوع بحران کرونا را تشدید خواهد کرد.

رضوان صادقی ، معاون امور عمرانی فرماندار و مسوول ستاد قرارگاه زیستی خلخال نیز در این جلسه گفت: برگزاری آیین‌های سوگواری روزهای پایانی دهه اول محرم امسال متفاوت از سال‌های گذشته بود و در تاسوعا و عاشورای حسینی برگزاری مراسم عزاداری در امامزاده‌ها ،بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ممنوع بوده و اعضای هیات امنای این اماکن مذهبی مسوولیت اجرای محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری از شیوع کرونا را عهده‌دار هستند.