گنبدکاووس - ایرنا - همزمان با سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۴۲ پویش "خورشید جماران" ویژه دانش‌آموزان گنبدکاوووس و شرکت آنها در مسابقه مجازی مربوط به این مناسبت راه‌اندازی شد.

دراین پویش فرهنگی - هنری که امروز چهارشنبه آغاز به‌کار کرد، دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم گنبدکاووس آثار فرهنگی و هنری خود را در قالب نقاشی، عکاسی، دلنوشته، داستان و فیلم کوتاه و انیمیشن از طریق فضای مجازی به دبیرخانه این پویش ارسال می کنند.

به گفته سیدصالح رفعتی معاون پرورشی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس مهلت ارسال آثار توسط دانش آموزان برای کارشناسان فرهنگی و هنری این معاونت تا پایان ۲۰ خرداد است.

وی افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی باید آثار خود را در رشته‌های نقاشی، عکاسی، دلنوشته و داستان کوتاه و دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول و دوم باید آثار خود را در رشته‌های دلنوشته، داستان و فیلم کوتاه، انیمیشن و تولید محتوای تربیتی ارسال نمایند.

رفعتی اضافه کرد: آثاری که توسط دانش آموزان شرکت کننده در پویش خورشید جماران برای کارشناسان ارسال شود توسط هیاتی از داوران فرهنگی و هنری و شاغل در کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش داوری و به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد گفت: آشنایی بیشتر دانش آموزان با شخصیت و زندگی امام راحل با مطالعه و سپس خلق آثار فرهنگی و هنری، از اهداف برگزاری این پویش فرهنگی است.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۱ هزار دانش آموز دارد.