گناوه - ایرنا - مدیر آموزش وپرورش دیلم استان بوشهر گفت: فرهنگیان دیلم در مقابله با کرونا علاوه بر حفظ سنگر تعلیم و تربیت فداکارانه در عرصه سلامت مردم پیشگام و پیشقدم شدند و در برابر شیوع این بیماری بخوبی ایفای نقش کردند.

محمدمهدی محسنی روز شنبه در نشست با مدیران آموزشگاه‌های این شهرستان افزود: ویروس کرونا در کنار آسیب‌ها، باعث شد تا  آموزش و تدریس در فضای غیرحضوری و مجازی، مکمل خوبی برای تدریس حضوری در آینده باشد.

وی اظهارداشت: افزایش کیفیت آموزش در اولویت قرار دارد و همه تلاش خود را در این زمینه بکار خواهیم بست.

محسنی گفت: در مرود مدیریت مدارس و دانش‌آموزان و نحوه ارزشیابی در پایان سال، تصمیم نهایی با معلم مربوطه و شورای مدرسه است.

مدیر آموزش وپرورش دیلم بیان کرد: باتوجه به مجاورت شهرستان دیلم با استان خوزستان که اکنون وضعیت قرمز دارد باید حساسیت مردم  در برابر پیشگیری از این بیماری دو چندان شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیلم گفت: روند فعالیت و خلاقیت‌های حوزه پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان در زمان شیوع کرونا و تعطیلی فیزیکی مدارس متوقف نشد.

محمد اکبری افزود: تولید محتوا و آثار مجازی در دستور کار مدارس قرار گرفته و تا اعلام پایان سال تحصیلی و حتی در زمان اوقات فراغت دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت.
وی گفت: برنامه "شاد"  بستر مناسبی برای انتشار محتواها و آثار مدارس شهرستان است تا اثر تولید شده با نام مدرسه و شهرستان در یک شبکه سراسری در معرض نمایش قرار گیرد.
اکبری بیان کرد: اختصاص نیروی انسانی و ساعات پرورشی و مشاوره  به مدارس بر اساس عملکرد و کارنامه سال تحصیلی گذشته بوده و جمعیت و نرم  دانش آموزی ملاک کافی نخواهد بود.
وی افزود: هدایت تحصیلی و آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های فعال شهرستان به صورت مجازی و با تهیه و توزیع کلیپ‌هایی توسط معاونت پرورشی ارایه خواهد شد.
معاون آموزشی آموزش وپرورش دیلم گفت: تمامی مدارس شهرستان در فضای غیر حضوری فعالانه شرکت دارند و هیچ دانش‌آموزی در این ایام از تحصیل عقب نمانده‌است.
جواد خلیلی افزود: نمرات پایان سال بر اساس شناخت معلم براساس پنج ماه حضور، فضای مجازی و نمرات نوبت اول ثبت می‌شود.
وی گفت: برای برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم هماهنگی با شهرداری، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است‌.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.